Logotipo del repositorio
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • Comunidades
  • Navegar
  • Guía de Uso
  • Políticas
  • Investigadores
Banner Instituto de Estudios Peruanos

Repositorio
Instituto de Estudios Peruanos

El repositorio del IEP se compromete con el acceso abierto y organiza, almacena, preserva y divulga los documentos producidos por la institución y sus investigadores.

colecciones

Colecciones

autores

Autores

titulos

Títulos

fechas

Fechas

materias

Materias

  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "López Boo, Florencia"

Mostrando 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    Ítem
    Acceso Abierto
    The production function of cognitive skills : nutrition, parental inputs and caste test gaps in India
    (Young Lives, 2009) López Boo, Florencia
    "This paper explores the determinants of children's cognitive outcomes using novel panel data from two cohorts of children in India. As in Todd and Wolpin’s study (2007), I do not find evidence supporting restrictive models that assume test scores depend only on contemporaneous inputs. Rather, the results show that lagged inputs affect the production of current skills. In models where past inputs are not observed or imperfectly measured, past nutritional status and/or past test scores turn out to be a good proxy-indicator of this variable, which is evidence for the 'sufficiency' assumption. I allow for the endogeneity of nutrition using an instrumental variable approach and find that a 1 standard deviation increase in height-for-age scores at the age of 1 leads to cognitive test scores that are about a quarter of a standard deviation higher at age 5. Results for the Older Cohort have a similar magnitude. I also study the behaviour of inputs and find that parents seem to 'reinforce' children for early favourable outcomes rather than 'compensate' them for adverse scores; and they do so more in lower caste families and particularly with boys."–Abstract.

Contacto

biblio@iep.org.pe

Horacio Urteaga 694, Jesús Maria
Teléfonos: 01 2008504 - 01 2008515

Accesos Directos

Página IEPCatálogo de BibliotecaFondo EditorialRevista ArgumentosCarlos Iván DegregoriMaria RostworowskiJulio Cotler

Visibles en

Visibles

Redes Sociales

Copyright
Todos los contenidos están bajo licencia Creative Commons License
Web AnalyticsNos visitan